Leveringsvoorwaarden
1. TOEPASSINGSBEREIK
Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden exclusief van toepassing op alle contractuele relaties tussen de vennootschap Bonnet BV, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Waregem en die is ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer BE 0451.473.632 (RPR Kortrijk) (hierna de 'Vennootschap') en elke klant, die een natuurlijke persoon of rechtspersoon is (de 'Klant').
Door het plaatsen van de bestelling verklaart de Klant zich uitdrukkelijk akkoord om het contract te onderwerpen aan deze algemene voorwaarden, die ook beschikbaar zijn op de website van de Vennootschap via de volgende link: http://www.bonnetbusinessgifts.be. Bijgevolg ziet de Klant uitdrukkelijk en volledig af van de toepassing van zijn eigen algemene en bijzondere voorwaarden.
Indien bijzondere voorwaarden worden overeengekomen tussen de Vennootschap en de Klant, dan zullen die voorrang hebben op deze algemene voorwaarden voor zover ze ervan afwijken.
De nietigheid van een van de bepalingen van deze algemene voorwaarden of een deel van een bepaling heeft geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen en/of de rest van de bepaling.
Het feit dat de Vennootschap niet aandringt op de strikte toepassing van één van de bepalingen van deze algemene voorwaarden, mag niet worden beschouwd als een stilzwijgende verklaring van afstand van de rechten van de Vennootschap krachtens deze algemene en bijzondere voorwaarden en doet geen afbreuk aan de mogelijkheid van de Vennootschap om later aan te dringen op de strikte toepassing van deze bepalingen.
De Vennootschap behoudt zich het recht voor om op elk moment wijzigingen aan te brengen in haar algemene en bijzondere voorwaarden. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om deze algemene voorwaarden regelmatig te raadplegen.
2. AUTEURSRECHTEN EN INTELLECTUELE EIGENDOM
De Vennootschap behoudt de auteursrechten en alle intellectuele rechten op de documenten, afbeeldingen, (voor)ontwerpen, stalen, drukproeven enz.
Die laatste mogen op geen enkele manier gereproduceerd, gebruikt of aan het publiek meegedeeld worden zonder voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de Vennootschap, tenzij dat vereist is overeenkomstig de bepalingen rond auteursrecht en de naburige rechten uit het Wetboek van Economisch Recht.
3. OFFERTE EN BESTELLING
De door de Vennootschap uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend en mogen slechts worden beschouwd als een uitnodiging aan de Klant om een bestelling te plaatsen. Een offerte geldt enkel voor de duur die erop wordt vermeld. Indien geen duurtijd op de offerte is vermeld, is de geldigheidsduur van de offerte beperkt tot 1 maand. Bovendien omvat een offerte enkel de producten die er uitdrukkelijk in worden vermeld.
In hoofde van de Klant zijn de bestellingen vast en definitief bij ontvangst door de Vennootschap van een bestelling vanwege de Klant per e-mail of via de website.
Op basis van de bestelling stuurt de Vennootschap de Klant een orderbevestiging met een overzicht van de bestelde producten en alle bijzondere verkoopvoorwaarden (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de hoeveelheid, de prijs van het product, de drukkosten, de kosten van de drukplaten, de douanerechten, de USD/EURO-verhouding (indien van toepassing), de leveringstermijnen, evenals de eventuele transportkosten).
Alle offertes zijn echter afhankelijk van de beschikbare voorraden. De Vennootschap behoudt zich het recht voor om op elk moment producten uit de verkoop te halen.
De Vennootschap zal alles in het werk stellen om de bestelling zo snel mogelijk te verwerken. De Klant zal op zijn beurt alle informatie verstrekken die nodig is voor de goede uitvoering van de bestelling, zodat de Vennootschap deze bestelling zo snel mogelijk kan verwerken.
Indien de Klant materiaal of een digitale drager of elk ander werkinstrument dat ongeschikt is voor de uitvoering van de bestelling/het prototype ter beschikking stelt, kan de Vennootschap niet aansprakelijk worden gesteld voor een eventuele vertraging in de levering van de bestelling.
De Vennootschap behoudt zich de mogelijkheid voor de bestelling niet te bevestigen indien ze daar een wettige reden voor heeft, die bijvoorbeeld te maken heeft met bevoorradingsmoeilijkheden, een morele weigering (onethisch verzoek), een probleem met het begrijpen van de bestelling, een probleem betreffende de levering of het abnormale karakter van de bestelling (zoals, maar niet uitsluitend, het bestaan van een geschil met de Klant over de betaling van een vroegere bestelling, een onduidelijk leveringsadres enz.).
Indien de Klant buiten België gevestigd is, verbindt de Vennootschap zich ertoe de bestelling voor te bereiden en het bedrag van de factuur zo snel mogelijk aan de Klant mee te delen, met dien verstande dat de levering slechts zal plaatsvinden na de betaling van deze factuur.
4. PERSONALISERING VAN DE PRODUCTEN
Bij het plaatsen van een bestelling verstrekt de Klant aan de Vennootschap de PMS-kleuren (Pantone) of de relevante bestanden om een afdruk te garanderen die overeenstemt met zijn aanvraag. De Klant erkent en aanvaardt evenwel een tolerantie van +/- 5% ten opzichte van de oorspronkelijk gevraagde kleur.
Onverminderd artikel 2 kan de Vennootschap niet aansprakelijk worden gesteld voor de verificatie of het bestaan van een voorafgaande toestemming tot reproductie of copyright door de Klant.
In het geval dat een of meer artikelen door de Klant worden aangebracht voor bedrukking, borduursel of andere personaliseringsmethoden, vallen deze onder de verantwoordelijkheid van de Klant en niet van de Vennootschap. De Klant kan geen schadevergoeding eisen, op welk niveau dan ook.
Op verzoek van de Klant stelt de Vennootschap een drukproef op (op het product of op een andere drager) die als basis zal dienen voor de uitvoering van de bestelling, onder voorbehoud van aanvaarding door de Klant.
Indien de Klant geen test of drukproef vraagt, is de Vennootschap niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van het eindproduct.
De Klant moet de drukproef of het ontwerp controleren en de Vennootschap verplicht in kennis stellen van eventuele fouten of door te voeren aanpassingen. Zolang zij voldoet aan het verzoek van de Klant, zal de Vennootschap nooit verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele spelfouten, vergissingen in het logo enz.
Het is niet de verantwoordelijkheid van de Vennootschap om de drager of het drukwerk aan te passen zonder het voorafgaande akkoord van de Klant.
5. PRIJZEN
Alle prijzen zijn vermeld in euro en zijn exclusief btw voor de Klanten. Voor de Consumenten zijn de prijzen altijd inclusief btw, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. De kosten van verpakking, levering, invoerrechten, heffingen en belastingen worden afzonderlijk vermeld en zijn ten laste van de Klant, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Het wisselkoersrisico is voor rekening van de Klant.
Ten gevolge van economische schommelingen die zich kunnen voordoen, met name tussen de bestelling en de levering, zoals de stijging van de grondstofprijzen, de arbeidskosten of de stijging van de door de leveranciers toegepaste prijzen om redenen buiten de wil van de Vennootschap, behoudt de Vennootschap zich het recht voor om op elk ogenblik haar prijzen van rechtswege en met onmiddellijke ingang te verhogen, door middel van het versturen van een kennisgeving aan de Klant per e-mail en/of per post, en dit 7 dagen vóór de inwerkingtreding van deze aanpassing.
In geval van grote ordervolumes behoudt de Vennootschap zich het recht voor om de uitvoering van de bestelling en/of de levering afhankelijk te stellen van de betaling van een voorschot van 70 % van de totale bestelling. De door de Klant betaalde voorschotten worden aangerekend op de prijs van de bestelling en vormen geen waarborg waarvan de afstand de Klant het recht zou geven de overeenkomst niet gestand te doen.
6. BETALINGSVOORWAARDEN EN -MODALITEITEN
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zijn de facturen van de Vennootschap volledig betaalbaar, zonder korting, overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingsvoorwaarden.
Facturen kunnen enkel geldig worden betwist met een aangetekende brief binnen 8 dagen vanaf de uitgiftedatum van de factuur en met vermelding van het factuurnummer en een gedetailleerde motivering. Indien de betwisting betrekking heeft op een probleem met de kwaliteit van de producten zelf, is de toepassing van artikel 11 van deze algemene voorwaarden inzake klachten van toepassing.
In geval van niet-betaling op de overeengekomen vervaldag is de Klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling vertragingsrente verschuldigd aan de Vennootschap. Deze rente wordt berekend tegen een percentage van 1% per maand vertraging, waarbij elke begonnen maand als volledig verstreken wordt beschouwd. Bovendien zullen de verschuldigde bedragen vermeerderd worden met de inningskosten en met een bedrag gelijk aan 5% van het factuurbedrag, met een minimum van 250 EUR, bij wijze van forfaitaire schadevergoeding, zonder afbreuk te doen aan het recht van de Vennootschap om een bijkomende schadevergoeding te eisen om de werkelijk geleden schade te dekken.
Bovendien geeft de niet-betaling van de facturen door de Klant de Vennootschap het recht de opschorting van haar verplichtingen en/of de annulering van de bestelling in te roepen, overeenkomstig artikel 13 van deze algemene voorwaarden.
Bij niet-betaling van facturen op hun vervaldag worden onmiddellijk alle facturen opeisbaar, zelfs die welke nog niet vervallen zijn, en vervallen de overeengekomen betalingsmodaliteiten. Dezelfde geldt in geval van dreigend faillissement, gerechtelijke of gewone ontbinding, staking van betaling, en bij elk feit dat wijst op de insolventie van de Klant.
Betaling zonder voorbehoud van een gefactureerd bedrag – geheel of gedeeltelijk – impliceert de aanvaarding van de factuur. Gedeeltelijke betalingen worden altijd aanvaard onder voorbehoud en zonder nadelige erkenning en worden eerst besteed aan de gerechtskosten, vervolgens aan de vertragingsrente, vervolgens aan het schadebeding en ten slotte aan de hoofdsom.
7. SCHULDVERGELIJKING
De Vennootschap behoudt zich het recht voor om, overeenkomstig de bepalingen van de wet van 15 december 2004 betreffende de financiële zekerheden en overeenkomstig de artikelen 1289 en volgende van het Burgerlijk Wetboek, over te gaan tot een schuldvergelijking tussen de schuldvorderingen en alle huidige en toekomstige schulden die zij ten aanzien van de Klant zou kunnen hebben, met name in geval van betalingsverzuim zoals bedoeld in artikel 6 van deze algemene voorwaarden.
8. WIJZIGING – ANNULERING DOOR DE KLANT
Alle wijzigingen van of aanvullingen op een bestelling zijn slechts geldig na schriftelijk akkoord van de Vennootschap, onder meer wat betreft de prijs, betalingsvoorwaarden, leveringstermijnen enz.
Het herroepingsrecht is echter niet van toepassing op de levering van producten die volgens specificaties van de Consument zijn vervaardigd of gepersonaliseerd.
In geval van annulering van een bestelling, zelfs gedeeltelijk, is de Klant een schadevergoeding verschuldigd die gelijk is aan 25% van de prijs van de geannuleerde bestelling met een minimum van 250 EUR, onverminderd het recht van de Vennootschap om een aanvullende schadevergoeding te vorderen ter dekking van de werkelijk geleden schade, zoals, maar niet beperkt tot, de kosten van de bestelde producten die niet hergebruikt kunnen worden.
9. LEVERING – OVERDRACHT VAN EIGENDOM EN RISICO
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, levert de Vennootschap de producten op de door de Klant aangegeven bestemming. De leveringen vinden plaats volgens de incoterm "Delivered at Terminal" ("DAT") en volgens de door de Vennootschap gekozen wijze van vervoer. De risico-overdracht vindt plaats op het moment dat de Klant, of een door hem daartoe aangewezen en aan de Vennootschap meegedeelde persoon, de geloste producten in ontvangst neemt of, in voorkomend geval, wanneer die tot zijn beschikking worden gesteld. Indien van toepassing is de Klant volledig verantwoordelijk voor de inklaring en eventuele toepasselijke plaatselijke belastingen en/of invoerrechten.
De leveringstermijnen worden opgegeven in werkdagen. De leveringstermijnen en -uren die in de bevestigingen van bestellingen zijn opgenomen, worden slechts bij wijze van indicatie gegeven en eventuele vertragingen geven de Klant niet het recht de verkoop te annuleren, de producten te weigeren of schadeloosstelling te eisen.
Wijzigingen aan de bestelling kunnen leiden tot uitstel van de aanvankelijk voorgestelde leveringstermijnen.
Elke door de Klant veroorzaakte vertraging in de levering geeft de Vennootschap het recht om ofwel (i) de uitvoering van het contract op te schorten, ofwel (ii) de bestelde producten te factureren, naar rato van de kosten die werden gemaakt voor de voorbereiding van de bestelling.
In het geval dat de reële omstandigheden van de leveringsplaats het fysiek onmogelijk zouden maken de producten uit te laden, behoudt de Vennootschap zich het recht voor de levering te annuleren. De transport- en leveringskosten zullen de klant dan worden aangerekend. De Vennootschap zal de Klant per e-mail of per post op de hoogte brengen van de onmogelijkheid van de geplande levering en zal met de Klant overeenkomen welk gevolg aan de bestelling zal worden gegeven.
De Klant of een door hem daartoe aangewezen en aan de Vennootschap meegedeelde persoon gaat bij ontvangst van de bestelling en, in voorkomend geval, vóór het vertrek van de vervoerder, over tot de verificatie van het bestaan van een eventueel zichtbaar gebrek, de conformiteit van de producten en van hoeveelheid geleverde producten.
De Klant kan de nodige voorbehouden maken, gedetailleerd, leesbaar en zo nauwkeurig mogelijk in geval van vastgestelde onregelmatigheden (ontbrekende producten, beschadigde partijen enz.). De Klant moet de gebreken te bevestigen per e-mail op het volgende adres info@bonnetbusinessgifts.be , of per post naar de zetel van de Vennootschap, binnen 48 uur na de levering, overeenkomstig artikel 11 van deze algemene voorwaarden
De Klant erkent en aanvaardt evenwel een tolerantie van +/- 10% ten opzichte van de oorspronkelijke hoeveelheid van de bestelling.
De Klant kan de levering niet weigeren, en alle klachten moeten worden geformuleerd zoals bepaald in artikel 11 van deze algemene voorwaarden.
Wanneer de Klant weigert de producten in ontvangst te nemen, wordt het contract van rechtswege ontbonden na een termijn van 2 dagen, te rekenen vanaf de aanmaning dat hij verplicht is het contract uit te voeren. De Vennootschap behoudt zich het recht voor om bijkomende schadevergoedingen en boetes te vorderen. De betaalde voorschotten worden bijgehouden als schadebeding en de Vennootschap behoudt zich het recht voor om bijkomende schadevergoedingen en boetes te vorderen.
10. EIGENDOMSVOORBEHOUD
In elk geval blijven de geleverde producten de exclusieve eigendom van de Vennootschap tot de volledige betaling van de aankoopfactuur, niet alleen in hoofdsom, maar ook wat de interesten, kosten en belastingen betreft. In geval van vertraging of niet-betaling, kan de Vennootschap de geleverde producten terugvorderen van de Klant. De Klant onthoudt zich ervan de producten te verkopen of over te dragen of ze als waarborg (garantie) te gebruiken zolang ze eigendom blijven van de Vennootschap.
Indien de Klant de onbetaalde producten doorverkoopt, heeft de Vennootschap recht op de aankoopprijs of op het vorderen van de betaling van de aankoopprijs. Indien de Klant de geleverde producten heeft getransformeerd, heeft de Vennootschap recht op het nieuw gecreëerde goed. Indien bij de transformatie gebruik is gemaakt van goederen van derden en indien blijkt dat afscheiding onmogelijk of economisch te riskant is, heeft de Vennootschap recht op het goed dat het belangrijkst is of, in voorkomend geval, op het goed met de grootste economische waarde. Indien de Klant de geleverde producten, die door incorporatie onroerend zijn geworden, aan de Vennootschap teruggeeft, blijft het eigendomsvoorbehoud van de Vennootschap onaangetast, op voorwaarde dat het eigendomsvoorbehoud in het pandregister is ingeschreven. Evenzo tast de verwarring van vervangbare geleverde producten het eigendomsvoorbehoud van de Vennootschap niet aan.
11. KLACHTEN, GARANTIE EN AANSPRAKELIJKHEID
Elke eventuele klacht van de Klant met betrekking tot een zichtbaar gebrek of de niet-conformiteit van de geleverde producten zal slechts worden aanvaard indien de klacht per e-mail wordt geformuleerd op het volgende adres: info@bonnetbusinessgifts.be of per post naar de hoofdzetel van de Vennootschap binnen 48 uur vanaf de dag van levering, met de volgende informatie: het ondervonden probleem, het bestelnummer en foto's van het ondervonden probleem.
Voor zover een drukproef is gemaakt in overeenstemming met artikel 4, kan geen klacht worden ingediend indien het geleverde product met de drukproef overeenstemt.
Elke klacht die is gegrond op de garantie voor verborgen gebreken moet, op straffe van verval, door de Klant per e-mail aan de Vennootschap worden meegedeeld op het volgende adres: info@bonnetbusinessgifts.be of per post naar de hoofdzetel van de Vennootschap, binnen een maand na de datum van levering van de producten (leveringsbon) en in elk geval binnen 48 uur na de ontdekking ervan, met de volgende informatie: het ondervonden probleem, het bestelnummer en foto's van het ondervonden probleem.
Bij vervanging of reparatie van een bedrukt of gepersonaliseerd product, om welke reden dan ook, wordt het product niet opnieuw bedrukt/gepersonaliseerd.
Na het verstrijken van de voornoemde termijnen kan de Klant zich niet meer beroepen op de garantie van de Vennootschap voor zichtbare gebreken, niet-conformiteit of verborgen gebreken. Evenzo verliest de Klant zijn recht om de Vennootschap aan te klagen in geval van bewerking, wijziging door de Klant of door een derde, of in geval van gebruik, normale slijtage, schade door overmacht of niet-naleving van de instructies van de fabrikant betreffende de gebruiks-, onderhouds- en opslagvoorwaarden in het algemeen van de geleverde producten.
Het indienen van een klacht door de Klant geeft hem geenszins het recht zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van de Vennootschap op te schorten.
Indien de terugzending van het product gerechtvaardigd blijkt, zal de Klant ofwel (i) gecrediteerd worden voor het bedrag dat overeenstemt met het defecte product, ofwel (ii) kosteloos een vervangend product ontvangen, naar keuze van de Vennootschap. Bovendien moet de Klant ofwel (i) de gebrekkige partijen vernietigen, ofwel (ii) de gebrekkige partijen op kosten van de Vennootschap terugsturen. Indien echter blijkt dat het geretourneerde product in goede staat verkeert (in het geval van ongerechtvaardigde terugzending van het product), is de Klant verplicht de gemaakte kosten te vergoeden in het geval van een ongerechtvaardigde klacht. De Klant is tevens gehouden tot betaling van de kosten die ontstaan als gevolg van een ongegronde klacht.
Behoudens de door de Vennootschap verleende garantie is de aansprakelijkheid van de Vennootschap beperkt tot de totale waarde van de geleverde producten en is deze aansprakelijkheid in ieder geval beperkt tot die welke door de wet aan de fabrikant van de producten wordt opgelegd.
De Vennootschap is uitdrukkelijk gebonden door een middelenverbintenis. Het niet-bereiken van een bepaald verwacht resultaat kan dus in geen geval worden ingeroepen als reden voor opzegging door de Klant of als reden op grond waarvan de Klant aanspraak kan maken op enige terugbetaling of vergoeding.
Iedere aansprakelijkheid van de Vennootschap voor indirecte schade veroorzaakt door de producten wordt uitdrukkelijk uitgesloten, behalve in geval van bedrog of grove nalatigheid.
Bovendien is de Vennootschap niet aansprakelijk voor gebreken die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zijn van een handeling van de Klant of van een derde, ongeacht of deze handeling te wijten is aan een fout, nalatigheid of overmacht.
Ten slotte is de Vennootschap, als tussenhandelaar van producten, niet aansprakelijk voor de klachten die door de Klant worden ingediend op grond van de wet van 25 februari 1991 betreffende de aansprakelijkheid voor gebrekkige producten, op voorwaarde dat de producent van de producten identificeerbaar is of dat zijn identiteit door de Vennootschap aan de Klant wordt meegedeeld, in welk geval alleen de producent van de producten aansprakelijk zal worden gesteld.
12. OVERMACHT EN UITZONDERLIJKE MOEILIJKHEDEN
Alle omstandigheden die op het ogenblik van het opstellen van de bestelling redelijkerwijs niet te voorzien waren en die de uitvoering van het contract zwaarder of moeilijker maken dan voorzien vanuit administratief, technisch, financieel of enig ander oogpunt, zullen worden beschouwd als overmacht.
Zij geven de Vennootschap het recht om, naast de opschorting van de diensten van rechtswege en/of het recht om het contract van rechtswege te beëindigen zonder kosten of schadevergoeding, een herziening of schadevergoeding te vragen door eenvoudige schriftelijke kennisgeving aan de Klant. In deze omstandigheden wordt de uitvoeringstermijn van rechtswege opgeschort zolang de overmacht voortduurt, vermeerderd met de tijd die nodig is om de diensten te hervatten, welke termijn ten minste twee werkdagen bedraagt.
Als overmacht worden meer bepaald beschouwd: een staat van oorlog of mobilisatie, stakingen, lock-out, lockdown, oproer, epidemie, pandemie, gebrek aan of buitengewone prijsstijging van de materialen, machinepech en vernietiging van materieel, storingen in de transporten, stroomonderbrekingen, uitzonderlijke atmosferische omstandigheden, en in algemene zin elke gebeurtenis die de normale aanvang of voortzetting van de uitvoering van de prestaties verhindert, verstoringen van de activiteit, van de energievoorziening, van een (telecommunicatie)netwerk of van een verbinding of communicatiesystemen die worden gebruikt en/of de onbeschikbaarheid op enig moment van de website, late levering of geen levering, en dit bij de Vennootschap of bij een van haar leveranciers, en in algemene zin elke gebeurtenis die de normale aanvang of voortzetting van de uitvoering van de prestaties verhindert. De Vennootschap behoudt zich het recht voor om dergelijke omstandigheden met alle rechtsmiddelen te bewijzen.
In geval van overmacht ziet de Klant ervan af de ontbinding van het contract te eisen of de prestaties voor rekening van de Vennootschap te laten uitvoeren door een derde.
De Vennootschap behoudt zich het recht voor het contract bij niet-betaling van een factuur als opgeschort te beschouwen, zonder afbreuk te doen aan de bepaling van artikel 6 van deze voorwaarden.
Elke bestelling die op de vervaldag niet betaald is, laat de Vennootschap toe van rechtswege en zonder ingebrekestelling elke transactie die van na de onbetaalde bestelling dateert, als ontbonden te beschouwen. In dat geval zal van rechtswege en zonder dat een ingebrekestelling nodig is, een bedrag gelijk aan 100% van het bedrag van de bestelling, met een minimum van 250 EUR, opeisbaar zijn bij wijze van forfaitaire schadevergoeding voor het geleden nadeel en het inkomstenverlies als gevolg van de ontbinding.
De Vennootschap heeft tevens het recht alle verdere leveringen op te schorten totdat de verschuldigde bedragen volledig zijn betaald.
14. FAILLISSEMENT - INSOLVENTIE
De Vennootschap behoudt zich het recht voor om elke bestelling of elk contract van rechtswege en zonder voorafgaande kennisgeving op te schorten of te beëindigen in geval van faillissement of insolventie van de Klant. Het faillissement of de insolventie van de Klant heeft eveneens de opeisbaarheid van rechtswege van alle schulden van de Klant aan de Vennootschap tot gevolg.
15. ONDERAANNEMING EN OVERDRACHT
De Vennootschap behoudt zich het recht voor om de uitvoering van de realisatie en/of de verkoop van de producten geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan een derde zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Klant. De Vennootschap kan ook het contract geheel of gedeeltelijk overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Klant.
16. VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS
De manier waarop de Vennootschap persoonsgegevens van haar Klanten verwerkt, is in overeenstemming met de wetgeving betreffende de privacy, meer bepaald met (i) de Europese verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 (Algemene Verordening Gegevensbescherming, in werking getreden op 25 mei 2018 – de 'AVG') en (ii) de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
Voor meer informatie over de manier waarop de Vennootschap de persoonsgegevens van haar Klanten behandelt, worden de Klanten verzocht het privacybeleid te raadplegen. Het is beschikbaar via de volgende link: http://www.bonnetbusinessgifts.be.
17. TOEPASSELIJK RECHT - BEVOEGDE RECHTBANK
Deze algemene voorwaarden moeten worden geïnterpreteerd en alle erop betrekking hebbende geschillen moeten worden beslecht overeenkomstig de toepasselijke Belgische wetten. Artikel 1 tot en met 4, 40 en 89 tot en met 101 van het Weens Koopverdrag zijn uitgesloten.
Wanneer de Klant een natuurlijke persoon is, worden alle geschillen of onenigheden tussen de Vennootschap en de Consument voorgelegd aan de rechtbanken van de woonplaats van deze laatste.
Elk geschil met betrekking tot het bestaan, de uitvoering of de interpretatie van deze algemene verkoopvoorwaarden zal worden beslecht door arbitrage overeenkomstig het CEPANI-reglement, door een arbiter die overeenkomstig dit reglement wordt benoemd en zitting houdt te Kortrijk en in het Nederlands/Frans.
Indien geen beroep wordt gedaan op arbitrage, vallen geschillen met betrekking tot het bestaan, de uitvoering of de interpretatie van deze algemene verkoopvoorwaarden uitsluitend onder de bevoegdheid van de hoven en rechtbanken van Kortrijk.